Bevisa aldrig!

Börja aldrig med att säga: Jag ska bevisa att det förhåller sig si eller så! Det är inte bra. Det är samma sak som att säga: Jag är klyftigare än du, Jag ska säga dig ett par saker som får dig att ändra åsikt!
Det blir till en utmaning. Det väcker opposition och får lyssnaren att vilja strida med dig innan du ens börjat.
Om du tänker bevisa något, tala inte om det för någon. Gör det så subtilt, så skickligt att ingen märker att du gör det!
Några kända personer har sagt så här:

Alexander Pope: Lär människor, men låt lärandet vara gömt lägg okänd kunskap fram som något de har glömt!

Galileo: Man kan inte lära en människa någonting, men kan blott hjälpa henne att finna det i sig själv!

Lord Chesterfield: Var klokare än andra om du kan, men tala inte om det för dem!

Sokrates: En sak vet jag blott, och det är att jag ingenting vet!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Shoooo...

-Linda

2012-05-21 @ 19:11:43
Postat av: Linda

2012-05-21 @ 19:12:24
URL: http://bloggbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0