Ur den andres synvinkel!

Innan du ber någon i morgon att köpa din produkt eller ge ett bidrag till den välgörenhetsorganisation du stöder eller andra saker som är viktiga för dig, stanna upp ett ögonblick och blunda och försök att se frågan ur den andres synvinkel!
Fråga dig själv: Varför skulle han eller hon vilja göra det?
Det är sant att det kommer att ta tid men det hindrar en från att få fiender och det ger bättre resultat - med mindre friktion och mindre ansträngning.

Fundera över det här synvinkel vad en känd person svarar!
Jag går hellre två timmar på trottoaren utanför någons kontor före en intervjun än jag går in på det kontoret utan en fullständigt klart bild av vad jag ska säga och vad den andre - utifrån vad jag vet om hans eller hennes intressen och motiv kommer att svara!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0