Visa ärlig och äkta uppskattning!

I våra mänskliga relationer får vi aldrig glömma att vi umgås med människor som hungrar efter uppskattning. Det är ett mynt som är gångbart hos alla varelser.
Försök lämna ett vänligt spår av tacksamhetens små gnistor på din dagliga väg. Du kommer att bli överraskad över hur de kommer att tända små flammor av vänskap som blir till strålande fyrar nästa gång du kommer.
Att såra människor förändrar dem inte, dessutom är det fullständigt onödigt. Det finns ett gammalt visdomsord; Blott en gång vandrar jag denna väg, allt gott jag kan göra och all vänlighet jag kan visa en människa må jag därför göra nu. Låt mig inte skjuta upp eller underlåta det, ty jag vandrar ej denna väg igen!
Glöm bort allt smicker. Ge ärlig, uppriktig uppskattning. Var hjärtligt i ditt gillande och frikostig med din uppmuntran så kommer människor att vårda dina ord, bevara dem och upprepa dem hela livet, upprepa dem åratal efter det att du glömt dem!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0